In de onderzijde van mijn reiskoffer heb ik verschillende voorwerpen gestoken die inzichten die ik tijdens muzo heb opgedaan weergeven. Ik heb een doolhof gemaakt omdat we tijdens muzo een weg hebben afgelegd met verschillende tegenslagen of dieptepunten. Als ik soms iets in gedachten had, kon ik het niet altijd verwezelijken of uitwerken.
De verrekijker wil benadrukken dat we verder hebben leren kijken dan gewoon een tekening maken, iets boetseren, een liedje zingen, een dansje in elkaar steken,... Je werkt vanuit een gedachte en werkt daarop verder, gebruik maken van andere, originelere technieken,....De leerlingen veel meer elementen van muzo laten ontdekken. De hoed wil vooral terugkijken op de lessen beeldopvoeding vorig jaar. Tijdens dat academiejaar hebben we gewerkt rond kledij. Ik vond dit een ontzettend interessant onderwerp en heb heel veel ideeën opgedaan tijdens deze lessen. De dobbelsteen wil vooral teruggrijpen naar Dworp, vorige week. We moesten verschillende workshops in elkaar steken voor kinderen van de lagere school, we hadden heel weinig materiaal om deze workshops uit te werken en toch hebben we dit tot een heel mooi resultaat kunnen brengen. Tijdens Dworp was de dobbelsteen op twee stenen terecht gekomen (weinig materiaal ter beschikking). Als ik de dobbelsteen op 5 stenen laat vallen, heb ik heel wat materiaal ter beschikking. Hiermee wil ik vooral benadrukken dat we niet altijd even veel materiaal ter beschikking hebben om te doen wat we willen doen met de kinderen, dat zal ook in de lagere school zo zijn. En als laatste heb ik het gebreide poppetje in mijn muzobox gestoken. Dit heb ik op het einde van het eerste academiejaar moeten maken tijdens beeld. Dit is een van de enige dingen die ik heb overgehouden aan dit jaar, ik heb er erg weinig geleerd.
Tot hier mijn weergave van mijn muzobox. Ik hoop dat jullie er iets aan gehad hebben en dat het ook jullie misschien een muzisch inzich heeft bijgebracht!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten