Koekoek bloggers!
Tijdens de inleidende sessie van muzisch school werden we direct met een creatieve les geconfronteert. De lectoren hadden zelf een korte muzische les in elkaar gestoken waar we al ontzettend veel van konden leren.
De lectoren vertelden een verhaal met als titel 'Het Poppenhuis'. Het verhaal werd in stukjes voorgelezen. Bij het stoppen van een stukje stelden de lectoren steeds dezelfde vraag:
-> Wat denken jullie dat er toen gebeurde?
Per 3 moesten we telkens deze vraag op een andere muzische manier beantwoorden. De verschillende muzische manieren waren: geluid, schetsen, dialoog voeren en tableau vivant. We kregen enkele minuten tijd om dit voor te bereiden, daarna stelden alle groepjes kort voor hoe ze deze vraag op hun muzische manier hebben beantwoord.
Ik vond dit een heel leuke en leerrijke activiteit. Ik zou deze activiteit ook gebruiken in de derde graad van de lagere school. Ik denk dat dit voor kinderen van de eerste en tweede graad nog te moeilijk is.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten