Hoi iedereen!
Dit is mijn MuZo blog. Ik nodig jullie van harte uit om een kijkje te nemen op deze blog. Je kan misschien enkele ideetjes opdoen of me een tip geven om een idee te verbeteren. Twijfel dus niet om eens te reageren op een bericht!

Groetjes Kelly...Geniet ervan!


vrijdag 6 januari 2012

Muzische evaluatie

Na de infosessie van Kurt De Ruysscher, kregen we de kans om een muzisch rapport te bekijken en er een oordeel over te vellen. We hebben verschillende rapporten grondig bekeken en op basis van die gegevens een  eigen muzich rapport opgesteld.

Ons muzisch rapport:


Dit is een voorbeeld van een rapport waar wij ons op gebaseerd hebben. Wij zouden op dezelfde manier te werk gaan zoals hier bij muzische vorming is weergegeven. Voor elk domein van muzische opvoeding zouden wij een gezichtje met of zonder duim plaatsen (of twee duimen). Op dit rapport staat enkel negatieve feedback. Wij zouden ook werken met positieve feedback. Ook wanneer een kind iets goed gedaan heeft, mag dit in de verf gezet worden. Bij deze gezichtjes en feedback zouden wij ook een punt zetten. Een leerling krijgt een punt voor taal, wiskunde, godsdienst en wero. Wij vinden dat ook muzo voor evenveel mag meetellen als alle andere vakken.








Om een correct punt te bekomen, zouden we voor verschillende muzische activiteiten die in de klas plaatsvinden een evaluatieblad maken (zie voorbeeld hiernaast). We zouden verschillende criteria nemen om de leerlingen op zoveel mogelijk criteria te kunnen beoordelen. De procesevaluatie (bevat minder criteria) maar telt wel voor de helft van de punten mee.

Ik zou de leerlingen heel graag op deze manier beoordelen. Ik vind dit een ideaal muzisch rapport om later te gebruiken in de praktijk. Het maken van de evaluatiefiches vraagt behoorlijk wat werk, maar eens je ze gemaakt hebt, kunnen ze herhaaldelijk gebruikt worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten